NEDEN ARTIK ŞİİR YAZILAMAZ ? -2-


Türkçe mythos’unu yitirmiştir. Zorunlu olarak aceleyle gerçekleştirdiğimiz mytos’tan logos’a geçiş sürecimiz tabii nedenlerden ötürü eksik halkalar barındırmış ve neticesinde özgün bir logos oluşturma imkanımız olmamıştır. Logos’umuz mythos’umuzun tam bir devamı niteliğinde değildir. Sırasıyla klasizm, romantizm ve realizm etkisinde verilmiş batı edebiyatı eserleri için bu durum söz konusu değildir. Nietzsche’nin ‘Tragedyanın Doğuşu’ adlı eserinde ortaya koyduğu Dionysos ve Apollon’cu sanat tasnifini bir tür mythos’tan logos’a geçiş olarak düşünebiliriz. Bu bağlamda esrik ve ilhama açık olan “dionysos” şiirinin bizatihi mytos’un dili olduğunu söyleyebiliriz. Dionysos kültünün öncülerinin kadınlar olduğunu göz önüne alarak ‘Yedi Meşaleciler’in Ayşe Fatma terennümü eleştirisini farklı bir gözle inceleyebilir, İkinci Yeni ile başlayan ķökleri bilinçdışında gizli ‘yeni’ bir şiir dili arayışını anlamlandırabiliriz. Neticede dağ,ağaç,gök gibi kelimeler günümüzde sembol değerlerini yitirirken, şairler yarımyamalak bir kollektif logosla imajlar üretme gayretine girişmişlerdir. Oysa açıktır ki şiir sezaryenle değil , doğal bir hamilelik ve doğumla hayatiyet bulabilir.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s